19 Nisan 2010 Pazartesi

Beslenme Planı

“Rejim” ve “Diyet” iki belalı kelime. Şimdi beni tanıdıkça göreceksiniz ki ben yemeğe aşırı düşkün bir insanım. Hatta hayattaki en büyük zevkim yemek diyebiliriz. Sürekli yiyebilir, sürekli yemekten konuşabilirim ve maalesef ki o ne kadar yerse yesin kilo alamayan şanslı insanlardan biri değilim. Tüm bu yemek sevdasının üstüne gece aşermelerim de gelince (bildiğiniz aşerme aklıma bir anda alakasız bir yemek geliyor hatta aklıma değil tadı ağzıma geliyor) kilo kontrolü imkansız hale geliyor. Herkes gibi benim de bir iki rejim ve diyet girişimim oldu ama ne zaman başlasam gecesine daha rüyama pizzalar, lahmacunlar girmeye başlıyordu. Neden sağlıklı yemeklerin tadı hep bu kadar yavan oluyordu? Güzel olan herşey zararlı olmak zorunda mıydı? gibi soruları kendime yönlendirirken kardeşim beni “Women’s Health” ile tanıştırdı. Gerçekten kendime ilk defa her sayfası okunmaya değer bir dergi bulmuştum ve beni çok doğru yönlendiriyordu. İçindeki sağlıklı ve lezzetli yemek tarifleri ise beni çok mutlu ediyordu. Bu ayın sayısında da ek olarak bir kitapçık çıktı. Başlığı da tam bana göre “Yiyerek Zayıfla”, çünkü aksi mümkün değil. Diyet ve rejim yerine ise “Beslenme Planı” lafını kullanmışlar ki buda gerçekten kulağa çok hoş geliyor.
Neyse uzun lafın kısası ben bu günde 6 öğünden oluşan beslenme planını uygulamaya başladım. Günü sadece 2 kocaman öğün ve bir sürü abur cuburla geçiren birisi için yemek düzenini tamamen değiştirmek oldu bu. Mümkün olduğunca midemi boş bırakmamaya ama aç kalmama adına da tıka basa doldurmamaya çalışıyorum. Nerdeyse her saat başı ya da iki saatte bir mutlaka sağlıklı birşeyler atıştırıyorum. Tüm bu beslenme planı haricinde yemeklerden önce yağ yaktığını öğrendiğim biberiye çayı (demlerken içine bir tarçın çubuğu attığım) ve yemeklerden sonra da günde 3 bardağı geçmemek şartıyla yeşil çay içiyorum. Benim favorim liptonun yaseminli yeşil çayıdır, alternatif olarak karanfil ve naneli yeşil çay da tavsiye ederim. Dikkat edilmesi gereken şey ise yeşil çayı çok demlememektir yoksa acılaşır. Ben bu iki çayı da şekersiz içmeye alıştırdım kendimi. Şeker kullanacaksam da şu aralar piyasa da çok zor bulduğum
“Doğa Lite & Sweet”
şeker kullanmayı tercih ediyorum, tatlandırıcıdan çok hoşlanmıyorum. Neyse tüm bu yeni beslenme düzeli çaylar ve gün içinde mutlaka içtiğim 2,5 litre suyumla size bedenim ve ruhumdaki değişiklikleri bildirmeye devam edeceğim. Bakalım işe yarayacak mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder