28 Nisan 2010 Çarşamba

Hafif ama Leziz Yemekler 2 (Kahvaltı)

Protein, Protein, Protein. Ne kadar yersem yiyeyim her sefer proteinim eksik çıkıyor ve ben hep yumurtayla karşı karşıya kalıyorum. Evde vücut yapan bir kardeş ve onun haşlanmış yumurtalarının kokusu yüzünden yumurtayla arama koyduğum mesafeyi bu iki tarif sayesinde aştım diyebilirim. Üstelik de şu bilgi de sanırsam hoşunuza gidecektir: "Düşük yağlı diyetlerde haftanın 5 sabahı 2 yumurta yiyerek 2 ayda %65 oranında kilo kaybetmek mümkünmüş ve aynı kalori miktarında yapılan tahıl içeren diyetlerden aldığın enerjiden daha fazlasını alabiliyormuşsun yumurtadan." Ben 1 tam yumurta artı 1 yumurtanın sadece beyazıyla yapıyorum omletleri ki daha az kolestrol sahibi olayım.
Tarife gelince çok basit :

Kabaklı Bezelyeli Omlet

2 yumurta, Yarım Kabak, 1 çorba kaşığı bezelye, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, 50 gr beyaz peynir (arzu edenlere)
Kabağı yıkayıp kabuğunu soyduktan sonra halka halka kesip tavada kızdırılmış zeytinyağında hafifçe renk alana kadar çevir. Ardından bezelyeleri ekle. Diğer bir kasede yumurtaları tuz ve karabiberle çırp, peynirle karıştır, tavaya dök. Kapak kapat, biraz pişirdikten sonra ters çevir. 1 dakika sonra leziz omletin 175 kalori ile tabağınızda hazır. Afiyet olsun.
(G.S: ben peynir yemediğim için çok az süt ve un ekliyorum, biraz da dereotu eklenirse tadı hafif fırında mücver gibi bile olur benden söylemesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder